JellyPages.com

Friday, January 1, 2010

beza pegang anjing & pegang awek

Assalamualaikum W.B.T...pagi tadi ana duk check2 emel pastu terbaca emel ni..very interesting and dis is the real situation that happen to most of couples out there..



 LEMBU: Hai anjing, apa habaq? Macam ada yg tak kena je?
ANJING: Aku tengah tension nih . Mau je aku gigit manusia tadi.
LEMBU : eh? kenapa ?
ANJING: aku lalu tepi dua orang manusia lelaki dan perempuan yg sedang berkepit. Tetiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata "hoi anjing , pergi jauh-jauh, najis!".
LEMBU: Ya, lah. Ko kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu .
ANJING: Kalau aku najis sekali pon, kalau dia tersentuh aku, boleh disamak. Yang dia sentuh dan raba-raba awek dia tu apa? Boleh ke nak samak dosa?
LEMBU: Betul tu . Memegang wanita yg bukan mahramnya tanpa ikatan yg sah, lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang ko anjing, malah tak boleh suci sekalipun di samak.
ANJING: Wah .. ayat ko memang power la.... manusia kena ubah pepatah "Pandai macam LEMBU"

Sedikit Penjelasan:
Daripada satu hadis yang diriwayatkan daripada ibnu majah menyatakan bahawa ?Bergomolan dengan babi (khinzir) itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan (secara sengaja) dengan wanita yang bukan mahram?.
Bersentuhan (dengan sengaja & apatah lagi bertujuan syahwat) adalah berdosa dan wajib bertaubat (bagi membersihkan dosa). Sedangkan menyentuh anjing tidaklah berdosa dan hanya perlu disuci (bukan bertaubat). Menyentuh anjing bukanlah satu kesalahan (dosa) atau maksiat. Tetapi, menyentuh wanita bukan mahram adalah berdosa dan merupakan maksiat.






  Di dalam satu riwayat hadis yang lain yang maksudnya ,

"Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya" . (Riwayat At Tabrani dan Baihaqi)

ana yakin,ramai yang tahu benda ni..tp berapa ramai yang menjauhkannya??tidak akan kekal sesuatu hubungan tu kalau hanya berlandaskan nafsu je..sepatutnya sebagai lelaki, anta perlu jaga maruah pasangan anta tu..kalau orang lain nampak anta pegang-pegang tangan dia mesti orang akan labelkan pasangan anta tu perempuan tak baik.mesti anta tak suka kan??n 1 lg,anta tak terfikir ke kalau dia boleh bagi anta pegang tangan dia, tak mustahil dia juga boleh bagi other guys pegang tangan dia..ada pula suara-suara garau kaum adam ni cakap "dah diorg diam je kita pegang,takkan la nak lepas peluang.diam tanda setuju..hehehe" kaum adam ni memang dh bersiap sedia dengan jawapan..tapi memang betul pun, kita sebagai perempuan ni, kita perlu berkeras untuk benda-benda macam ni..sebab tula dikatakan seorang perempuan yang solehah itu lebih baik daripada 1000 lelaki soleh..tapi apepun Allah dah menjanjikan PEREMPUAN YANG BAIK ITU UNTUK LELAKI YANG BAIK...

wallahua'lam~

p/s: semoga semua kaum hawa diluar sana dapat menjaga diri daripada menjadi mangsa fitnah syaitan yang direjam..amiinn

1 comments:

Anonymous said...

The Abercrombie and Fitch style has lived much longer than Abercrombie its counterparts from the 1980s; Abercrombie Sale it may be because of its relatively Cheap Abercrombie inoffensive style or Abercrombie outlet because people just love animals, abercrombie Jeans but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet sets in a cheetah print. Abercrombie Pants These are common enough that you could Abercrombie Tees even go to a department store and find them, so you should have no problem finding cheetah printed sheets Abercrombie Shorts and blankets if they are what you are looking for. Abercrombie Sweaters These can be a great accent to a more contemporary home theme, though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by. You may have to go to interior design specialty stores, or look online order to find curtains with cheetah spots printed on them. However, in most cases if you can find them, they are usually not very expensive.