JellyPages.com

Sunday, January 17, 2010

umat akhir zaman

assalamualaikum w.b.t...semoga kita sentiasa di bawah rahmat dan kasihNYA..aminn



izmir,salah sebuah kampung di turki digemparkan dengan kelahiran anak kambing biri-biri yang berkepala manusia..
SUBHANALLAH..Maha Suci ENGKAU Ya Allah..memang tak terduga dek akal kita, seekor ibu kambing boleh melahirkan anak yang berwajah manusia..tetapi inilah kuasa Allah.."kun fa ya kun."jadilah!maka terjadilah ia..
tapi apa yang tak bestnya, gabenor wilayah tersebut mengatakan bahawa,anak kambing ini lahir berwajah manusia akibat dari hubungan antara seorang lelaki dengan seekor kambing betina..MASYAALLAH! apa dah jadi ni??tak cukup dengan masalah meminati kaum sejenis, sekarang ini manusia berminat pula dengan haiwan...Ya Allah,betapa sedihnya dunia akhir zaman ni :'(
Allah menciptakan dunia ini secara berpasang-pasangan, lelaki dan perempuan, malam dan siang,gemuk dan kurus,kenyang dan lapar,miskin dan kaya dan sebagainya..tapi sayangnya mengapakah kita tidak mahu berfikir? malah kita mengubah apa yang sepatutnya..kasihannya pada anak cucu kita akan datang..apa tidaknya,sifat malu semakin pudar dalam diri kita..perkara yang melanggar hukum syarak pun tidak segan silu lagi kita lakukan di khalayak ramai..malah kita merasa bangga..contohnya seperti apa yang berlaku di beijing..kira-kira 30 juta penduduk negara itu adalah homoseks dan 2/3 daripadanya adalah lelaki gay! ini bukan satu jumlah yang kecil.. ada pula suara-suara sinis bercakap "ni bukan kat negara kita,so tak payah la nak kecoh-kecoh." memang la bukan berlaku di negara kita tapi kita boleh tengok sekarang ni betapa obses nya remaja kita dengan hiburan. mereka menjadikan penyanyi dan pelakon dari negara luar sebagai idola mereka..bermula dari sinilah penyakit ini menular dan mula bernanah..tanpa segan silu mereka memakai pakaian yang dipakai oleh artis kesukaan mereka..wahai temanku, kita ini beragama islam..janganlah hanya islam pada nama sahaja..



"Dan katakan kepada perempuan-perempuan yang beriman, supaya mereka menahan sebahagian penglihatan, memelihara kehormatannya dan tiada memperlihatkan perhiasannya (tubuhnya) selain dari yang nyata (mesti terbuka terdiri dari bahagian badannya yang sangat perlu dalam pekerjaan sehari-hari, seperti mukanya dan tapak tangan). Dan hendaklah mereka sampaikan kudungnya ke leher (tutup kepalanya sampai ke leher dan dadanya), dan tiada memperlihatkan perhiasannya (tubuhnya), kecuali kepada suaminya, bapanya, bapa suaminya, anak-anaknya, anak-anak suaminya, saudara-saudaranya,anak-anak saudara lelaki, anak-anak saudara perempuannya, sesama perempuan Islam, hamba sahaya kepunyaannya, laki-laki yang menjalankan kewajubannya tetapi tidak mempunyai keinginan (terhadap perempuan - umpanya pelayan-pelayan lelaki yang sudah tua dan tiada lagi mempunyai keinginan kepada perempuan) dan kanak-kanak yang belum mempunyai pengertian kepada aurat perempuan. Dan janganlah mereka pukulkan kakinya, supaya diketahui orang perhiasannya yang tersembunyi (misalannya melangkah dengan cara yang menyebabkan betisnya terbuka atau perhiasan seperti gelang/rantai kakinya nampak). Dan taubatlah kamu semuanya kepada Allah s.w.t, Hai orang-orang yang beriman, supaya kamu beruntung. (surah An-Nur ayat 31)  


apabila ayat suruhan menutup aurat ini turun semua wanita ketika itu, tidak kira wanita ansar ataupun muhajirin segera menutup aurat..tidak ada istilah nanti dulu! tapi kini segala-galanya berubah..semakin jauh kita dari zaman Rasulullah semakin kita jauh dari amalan agama..apa yang lebih menyedihkan akan ada kaum sejenis kita yang memberi jawapan "belum sampai seru lagi..aku ni kalau boleh nak pakai tudung biarlah datang dari hati aku yang ikhlas bukan sebab atas paksaan sesiapa." jawapan ni la yang kita takut nak dengar..wahai temanku buah hatiku..ajal maut ni kita tak tahu..entah-entah sesaat dua lagi ditarik nyawa kita..siapa yang tahu??time tu dah tak boleh nak buat apa dah..sampai bila la nak tunggu 'seru' tu sampai? sampai ajal dah di kerongkongan?? bukankah Allah telah menyeru kita untuk menutup aurat sejak 14 abad dahulu lagi??apa lagi yang kita tunggu??


kita bukan tak tahu tentang kewajipan menutup aurat ni tapi oleh kerana kelemahan iman serta sikap acuh tak acuh kita ni menyebabkan kita lalai...
ayuh teman sekalian,jangan tunggu lagi..masa semakin suntuk..sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tidak berguna..janganlah kita menjadi seperti firaun yang sempat bersaksi bahawa tiada tuhan yang disembah melainkan Allah tetapi pada saat itu persaksiannya tidak berguna lagi kerana maut sudah berada di depan mata..nauzubillah~




1 comments:

Anonymous said...

The Abercrombie and Fitch style has lived much longer than Abercrombie its counterparts from the 1980s; Abercrombie Sale it may be because of its relatively Cheap Abercrombie inoffensive style or Abercrombie outlet because people just love animals, abercrombie Jeans but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet sets in a cheetah print. Abercrombie Pants These are common enough that you could Abercrombie Tees even go to a department store and find them, so you should have no problem finding cheetah printed sheets Abercrombie Shorts and blankets if they are what you are looking for. Abercrombie Sweaters These can be a great accent to a more contemporary home theme, though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by. You may have to go to interior design specialty stores, or look online order to find curtains with cheetah spots printed on them. However, in most cases if you can find them, they are usually not very expensive.