JellyPages.com

Monday, January 25, 2010

kisah dalam tren~

assalamualaikum w.b.t..syukur ke hadrat ilahi kita msih diberikan peluang untuk terus bernafas di atas bumiNYA..aminn Ya Rabbal 'Alamin

ana punya sedikit cerita untuk dikongsi..ana rasa cerita ni menarik dan punya sedikit unsur lucu..semalam,sewaktu ana dalam perjalanan pulang ke UKM semula,telah berlaku satu insiden pada ana..tren yang terlalu padat dengan orang membuat kan ana ralit memerhati gelagat-gelagat mereka.kebetulan time tu ana dapat duduk.ana pun toleh lah ke kiri ke kanan kot-kot ada yang lebih memerlukan tempat duduk ni dari ana..

tiba-tiba ana terlihat seorang makcik berdiri.timbul la rasa kesian tu..ana pun berjalan ke arah makcik..berlakulah sedikit perbualan antara ana dan makcik tersebut..

ana:assalamualaikum makcik.jemputlah duduk..
makcik:apsal panggil i makcik?i bukan makcik u pun..tengok gaya i ni ada gaya makcik ke?eee plizz la(bersama memek muka yang dikerutkan)
ana:*terkedu dan speechless
makcik:*terus duduk kat tempat ana tadi dan tinggalkan ana dalam keadaan termangu-mangu

umm mungkin betul kot ana tak patut panggil 'makcik.'rambutnya diwarnakan perang. 'makcik' tersebut memakai blouse separas peha dan memakai legging putih.kasut tumit tinggi yang berwarna putih disamping cermin mata hitam yang diletakkan di atas kepala..ditambah pula dengan bibir yang merah menyala..memang tiada gaya 'makcik-makcik' langsung..jadi kenapa ana panggil beliau 'makcik'?

kerana jelas ternampak kedutan di bawah matanya,di pipinya, ditangannya..timbul rasa kasihan di hati ana..yelah, kita ni masih muda sudah tentu punya kudrat lebih untuk berdiri tapi lain pula jadinya..ana jadi confuse pula..apabila orang lama berpakaian seperti 'itu' apa pula yang akan dipakai oleh anak-anak muda kita??tepuk dada tanyalah iman~

suatu hari,kita juga akan punya keluarga sendiri..jadi marilah kita bersama-sama cuba menerapkan kehidupan keluarga islam di dalamnya..agar generasi akan datang tidaklah hanya islam pada nama atau islam pada IC nya sahaja..

wallahua'lam~

5 comments:

t.a.y.n.s.a.b.r.i said...

haha! biar padan muka org tu.
xyah la marah pon kalau kau terpanggil makcik pon. naseb je kau x panggil die nenek. haha!
da la duduk jugak. pe laaa.

Fuchiha Fatiha said...

wah tkejut ak bile macik tu ckp cmtu. kalo ak meti da terkedu.

Anonymous said...

The Abercrombie and Fitch style has lived much longer than Abercrombie its counterparts from the 1980s; Abercrombie Sale it may be because of its relatively Cheap Abercrombie inoffensive style or Abercrombie outlet because people just love animals, abercrombie Jeans but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet sets in a cheetah print. Abercrombie Pants These are common enough that you could Abercrombie Tees even go to a department store and find them, so you should have no problem finding cheetah printed sheets Abercrombie Shorts and blankets if they are what you are looking for. Abercrombie Sweaters These can be a great accent to a more contemporary home theme, though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by. You may have to go to interior design specialty stores, or look online order to find curtains with cheetah spots printed on them. However, in most cases if you can find them, they are usually not very expensive.

fatihah said...

hahahaha, klu dia bukan mak cik buat apa dia duduk..

Sri said...

haa tula mslhnye cik fatihah:p
mcm2 gelagat org skrg ni..tahan je la..hihi..mst sbnrnye die seda die makcik cume segan nak ngaku^_-