JellyPages.com

Wednesday, March 31, 2010

hujan di hati~

salam jihad..alhamdulillah bumi selangor ini masih dibasahi hujan:D kurang la sikit panasnya...
dalam keadaan hujan ni, ditambah dengan assigment yang banyak, tiba-tiba datang mood untuk hasilkan satu puisi..just nak share^^


HUJAN DI HATI
terkaku aku tak bertemankan mentari
aku basah dalam senduku
dek takut kan sebuah kegelapan
ombak pantai hatiku terhempas
pada pepasir kerinduanMU
aku terdampar di laut nan sepi
mengharap redhaMU hadir bersamaku
mengiringi setiap derap kakiku
agar aku tak tersesat
agar aku tak beralah
pada dunia yang menipuku
memuntahkan kesenangan yang sementara
agar aku leka dengan nikmatnya
sedang aku tahu
matlamatku hanya satu
aku hanya perlu mencari MU
serta Jannahmu buat ku

(maaf kwn2,sajak spontan so tak berapa menarik:P)


terasa diri ini kerdil..terlalu kerdil..penuh dengan noda dan dosa..umm ya Allah berat sungguh rasanya menanggung kerinduan ini..kebelakangan ni,susah betul nak dapat khusyuk dalam solat..macam-macam benda duk dalam kepala ni..ya Allah,jangan biarkan aku mencari duniaMU sehingga aku lupa pada akhiratMU..
kita ni susah betul nak dapat khusyuk dalam solat kan??ada sedikit info kat sini untuk di kongsi..insyaAllah boleh meningkatkan tahap kekhusyukan dalam solat:D
mudah je kawan-kawan...check balik wudhuk kita..sebab perkara utama dalam solat kan adalah wudhuknya..kalau kita ambil wudhuk sambil lewa je basuh anggota wudhk tu, memang susah la nak dapatkan khusyuk dalam solat..nanti mula je kita angkat takbir..sana gatal la,sini gatal la...seolah-olah macam banyak pulak si nyamuk ni...tapi sebenarnya, anggota wudhuk kita tu tak khusyuk. sebab apa?? sebab kita tak basuh dia betul-betul...dulu-dulu time sekolah, ustaz ada ajarkan doa untuk setiap anggota wudhuk kita..senang je kawan-kawan..doa dalam bahasa melayu+mudah dihafal:D

muka---> Ya Allah cantikkanlah akhlakku seperti mana KAU cantikkan wajahku..
tangan kanan--->Ya Allah,KAU hisab lah amalanku melalui tangan kananku
tangan kiri--->ya Allah,janganlah KAU hisab amalanku melalui tangan kiriku
kepala--->ya Allah,lindungilah aku di padang mahsyar nanti dari terik mentariMU
telinga--->ya Allah,ampunkanlah dosa-dosa telingaku
kaki kanan--->ya Allah,mudahkanlah kakiku untuk melalui titian sirat
kaki kiri--->ya Allah,bawalah kakiku ke masjid-masjid dan surau-surau dan bukan ke tempat2 maksiat

mudahkan kawan2..jom kita sama-sama amalkan(^_^)/





3 comments:

Qqiu said...

terima kasih..sy suke doa2 tu..bila ingat cam tu..rasa cam lebih bermakna apa yg dilakukan..dan lebih dekat dengan matlamat..

Sri A'jilah Mohd Samsir said...

sama:D
jom kite sm2 amalkan^^

Anonymous said...

The Abercrombie and Fitch style has lived much longer than Abercrombie its counterparts from the 1980s; Abercrombie Sale it may be because of its relatively Cheap Abercrombie inoffensive style or Abercrombie outlet because people just love animals, abercrombie Jeans but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet sets in a cheetah print. Abercrombie Pants These are common enough that you could Abercrombie Tees even go to a department store and find them, so you should have no problem finding cheetah printed sheets Abercrombie Shorts and blankets if they are what you are looking for. Abercrombie Sweaters These can be a great accent to a more contemporary home theme, though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by. You may have to go to interior design specialty stores, or look online order to find curtains with cheetah spots printed on them. However, in most cases if you can find them, they are usually not very expensive.