JellyPages.com

Friday, April 9, 2010

awak lah~~

berkata Uwais Al-Qarni: "kerana aku terlalu mengejar amar makruf nahi mungkar, aku kehilangan kawan."
biar hilang kawan kerana perjuangan..tapi jangan hilang teman seperjuangan...

teman
kau umpama layar
yang menjadi peneman
saat aku menongkah badai
bahkan
saat aku tertunduk kekecewaan
kau hulurkan tangan
agar aku bisa bangun
menelusuri denai harapan

 setiap manusia memerlukan satu penghijrahan..bukan sahaja penghijrahan dari sudut perjalanan tetapi juga penghijrahan dari segi akhlak dan tingkah laku..tanpa kita sedar, sebenarnya setiap saat kita berubah..lebih-lebih lagi kaum hawa...lagi-lagi bila munculnya bulan purnama..cepat nak merajuk la, nak nangis la, nak marah la..al -maklum lah hormone regulation dah berubah..

begitu juga dalam berkawan..
mungkin,hari ni,kita selesa sangat dengan kawan yang ni, esok lusa kita selesa dengan kawan yang lain plak..tapi kalau dah namanya kawan, sampai bila-bila pun tetap kawan kan?? (as,saya pinjam ayat awk:P)
tapi sama ada kita sedar atau tak,kawan ni banyak mempengaruhi hidup kita..kalau kita tersalah pilih kawan..kita juga yang susah..bak kata orang lama "kalau berkawan dengan tukang buat besi, kita pun terkena karatnya,kalau berkawan denga penjual minyak wangi,kita pun terkena wangiannya." memang betul lah kita ni perlu pandai pilih kawan. tak salah kita kawan dengan semua orang..hatta pencuri sekalipun.tapi jangan la kita ikut sikap buruknya tu..yela,kalau kita tak kawan dengan pencuri tu,siapa yang nak nasihatkan dia,nak tegur dia??kan3?? 
iman kita ni bertambah dan berkurang.saya sangat takut bila iman tu berkurang.saat ni,mungkin kita mudah terjebak dengan perkara-perkara yang tak elok.sebab tu la,kita perlukan kawan yang betul-betul boleh bimbing kita dan ubah kita menjadi seseorang yang lebih baik. tak kan la kita nak berada di takuk yang lama. batu yang keras pun bila dititik air,lama-lama lekuk juga..ada yang kata,kawan yang baik adalah kawan yang boleh terima kita apa adanya..tapi bagi saya itu salah. kawan yang baik adalah kawan yang boleh menegur kita saat kita salah,boleh memberi semangat pada kita saat kita jatuh,boleh bergelak ketawa bersama kita saat kita gembira dan boleh menangis bersama saat kita kecewa.

saya mungkin bukan teman yang baik buat awk..tapi saya akan berusaha untuk itu..kalau saya tersalah, awk berhak tegur saya..sebab sampai bila-bila pun awak adalah kawan saya..ye awk lah^^

terima kasih KAWAN(^__-)


21 comments:

t.a.y.n.s.a.b.r.i said...

owh saya suka sangat entry ni! saya nak jaja cerita awak boleh? haha! :P

Sri A'jilah Mohd Samsir said...

jaja cerita sy??jaja kat sape??awk nak menjaja dekat mn??demi awk..silakanlah menjaja:D

t.a.y.n.s.a.b.r.i said...

haha~ terima kasih awak! :D

Fetty Bom Bom said...

hehe.suke suke suke

Sri A'jilah Mohd Samsir said...

tayn: ye awk..sama2:D

fetty: terima ksh sbb awk suke^^.

@sm@lin@ said...

eh eh...pinjam kene pulangkan balik!!
kalo xnk pulangkan kene banje ciken cop kat BBB..haha

Sri A'jilah Mohd Samsir said...

alahai awk ni...ngn sy pon berkira..sy bg awk ksh syg jela.blh kn??kt BBB pon awk xleh dpt tw~

Qqiu said...

jadilah kawan saye ~ngee

Sri A'jilah Mohd Samsir said...

qqiu:sy memang kawan awk pon^^

Anonymous said...

iman berkurang??ko tepek kt muke sape weh??ehek..nway ty der:)

Sri A'jilah Mohd Samsir said...

anonymous: tepek??sy tak paham la..huhu:P itu adalah kenyataan yang semua orang akan alami dan lalui..

Anonymous said...

hahahaha..weh ni ak a ..kwn ko dating lunch td >_<

Sri A'jilah Mohd Samsir said...

alahai nur ezzatie ghopenye:P
sy xtepek pernyataan 2 kt awk sbb sy buat entri ni kul7 lebih..time tu xjumpa awk lg^^

Anonymous said...

oooooooooooooooo..ye kah???ttbe nak perasan jugak walau cemane pown:)..keke...weh xyah a mention full name wei..malu ak*_*..nway pas study grop td n setelah pak cik bus sesengih kat ak mase thn bus kat ngah jalan td..telah meningkatkan my motivation:)...so xjd la nk cr n join kursus motivasi da..hahak

Sri A'jilah Mohd Samsir said...

cik ezzatie,pnjng nye awk type(o_0)..rajin betul jari jemari awk ni kan??ahaha..awk td cikgu rusni anta msg kt FB sy.sy sgt terkejut..awk try la cr cikgu rusni kt FB..

Anonymous said...

what??ye k?die add ko k??baik!ak bertindak skang!

Sri A'jilah Mohd Samsir said...

cikgu tak add sy lg sbb cikgu nak confirmkan betul ke sy ni ex-student dia..so bile sy tgk wall cikgu,sy add la..tp cikgu tak approve lg~

Anonymous said...

ooooooooooooo..okeh!sy pon da add tanpe segan siluuu..ahaha

Sri A'jilah Mohd Samsir said...

tahniah!pantas betul jari jemari awk ni(^_-)

Anonymous said...

The Abercrombie and Fitch style has lived much longer than Abercrombie its counterparts from the 1980s; Abercrombie Sale it may be because of its relatively Cheap Abercrombie inoffensive style or Abercrombie outlet because people just love animals, abercrombie Jeans but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet sets in a cheetah print. Abercrombie Pants These are common enough that you could Abercrombie Tees even go to a department store and find them, so you should have no problem finding cheetah printed sheets Abercrombie Shorts and blankets if they are what you are looking for. Abercrombie Sweaters These can be a great accent to a more contemporary home theme, though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by. You may have to go to interior design specialty stores, or look online order to find curtains with cheetah spots printed on them. However, in most cases if you can find them, they are usually not very expensive.

Anonymous said...

paris hilton
Dominic Monaghan! Or Charlie from Lost or one of the adorable hobbits from Lord of the Rings. It doesn’t matter, because no matter what you remember him from, he’s going to be undeniably, preciously out of place in an Eminem video, and I cannot wait to see it. megan fox naked pic
megan fox naked , megan fox naked nude
http://plone.org/author/jblackjms , http://profiles.tigweb.org/peterblack294
At any rate, she commented on her frequent inelloquent quotes in the press, saying, “Ninety-eight percent of the things that come out of my mouth are intended to be harmless or even charming. They’re not ever intended to be offensive or controversial.” megan fox naked pics
megan fox naked videos , megan fox naked
http://peterblack294.typepad.com/blog/2010/08/megan-fox-naked.html , http://meganfoxnaked.pbworks.com/
Motorola wins! Megan is super sexy! However, Motorola used an unknown hand model for the close-ups of the phone. How do we know that? Megan’s freaky toe thumbs mysteriously disappeared… not even the sexiest woman in the world can be 100% perfect! [PHOTOS of Megan Fox’s Freaky Toe Thumbs HERE] megan fox naked
megan fox naked pictures , megan fox naked
http://mrfox394.vox.com/library/post/megan-fox-naked.html , http://paris-hilton-sex-tape.com/2010/08/15/megan-fox-naked
megan fox naked pictures Megan Fox was spotted as usual leaving her personal trainer’s house yesterday (August 19th). She didn’t look so happy as the paparazzi photographed her and Brian’s son Kassius (Who was seen weaing a karate outfit). I bet Megan dropped the f-bomb more than once =) Enjoy kdown of their relationship," Monaghan explained of the video, which will premiere on Thursday night on MTV, hot on the heels of Eminem's eight VMA nominations.