JellyPages.com

Tuesday, December 22, 2009

TERIMA KASIH ATAS UJIAN INI

assalamualaikum...semoga kita masih diberikan kekuatan untuk menghadapi ujian Allah agar terus sabar dan redha dalam meneruskan kehidupan..



alhamdulillah.ana selamat tiba di UKM hari ni..memulakan sem baru..insyaAllah dengan semangat yang baru..amiinn
sampai je bilik,ana terus siap2 untuk ke kelas tapi lecturer pulak tak datang.sedikit kecewa sebab ana memang terkejar-kejar kononnya takut tak sempat masuk kelas sebelum lecturer masuk..tapi apa boleh buat, KITA YANG CARI ILMU BUKAN ILMU YANG CARI KITA.. memang sepatutnya kita yang menunggu lecturer..ana pun balik la semula ke kolej..nak angkut pulak barang2 dalam stor bawa ke bilik.sekali lagi kekecewaan tu tersenyum simpul kat ana..hadiah dari sahabiah ana yang ana simpan dalam stor tu dah HILANG..Ya ALLAH...ana rasa macam nak nangis sangat2..ana dah tulis nama besar2 kat kotak tu tapi kenapa ada orang yang ambil sesuatu yang bukan kepunyaan die??ana sayang sangat hadiah tu..lama ana simpan tapi at last.............

"ALLAH TAK PERNAH MENGAMBIL SESUATU YANG KITA SAYANG KECUALI DENGAN MENGGANTIKANYA DENGAN SESUATU YANG KEBIH BAIK."

apa yang berlaku pada ana hari ni, mengingatkan ana dan menyedarkan ana tentang sesuatu..apa yang kita miliki itu hanyalah bersifat sementara dan akhirnya ia akan pulang kembali pada yang MAHA KUASA..contohnya macam jam..jam yang baru itu akhirnya akan menjadi jam lama dan seterusnya rosak..kita pun tidak akan menggunakannya lagi. begitu juga dengan sebuah kehidupan..kita dilahirkan ke dunia, kemudian membesar dan akhirnya kita akan mati..begitulah adanya kitar sebuah kehidupan...yang baru akan menjadi buruk, yang muda akan menjadi tua dan akhirnya mati..
apabila mengingatkan ini, ana menjadi sedar..sedar betapa ana layak untuk diuji dengan kehilangan ini..kerana segalanya tidak akan kekal menjadi milik kita..
Ya Allah, terima kasih atas ujian ini.....


wallhua'lam~

1 comments:

Anonymous said...

The Abercrombie and Fitch style has lived much longer than Abercrombie its counterparts from the 1980s; Abercrombie Sale it may be because of its relatively Cheap Abercrombie inoffensive style or Abercrombie outlet because people just love animals, abercrombie Jeans but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet sets in a cheetah print. Abercrombie Pants These are common enough that you could Abercrombie Tees even go to a department store and find them, so you should have no problem finding cheetah printed sheets Abercrombie Shorts and blankets if they are what you are looking for. Abercrombie Sweaters These can be a great accent to a more contemporary home theme, though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by. You may have to go to interior design specialty stores, or look online order to find curtains with cheetah spots printed on them. However, in most cases if you can find them, they are usually not very expensive.