JellyPages.com

Saturday, October 17, 2009

LEBIH BAIK BUTA MATA

salam ukhuwah buat sahabat2 ana sekalian..
lama rsnya tak menulis..bz sgt kebelakangn nih..xsmpt nk tgk2 blog yg lm di tingglkn ni..xtly,kering idea jg nk tulis..sbb sume idea tu dh dicurahkan kt tesis..hihi..xpe2 yg pntg dahulukan yg prioriti..

sdng ana duk sbok2 cr bahan nk wt asgmnt hr 2, ana terjmp 1 video yang sgt menarik.. ana jd malu dgn dr ana sndri..ana sempurna tp knape ana x gunakan segala rahmat kurniaanNya ni dgn sebaiknya???

cuba antom tgk sndri dan tnye pd dr antom...



mampukah kite jd sprtnya???
walaupun matanya buta tp hatinya x buta...
kita???kite mcmne???konon2 kite bngga dgn mata kite yg cntik...tp, bc quran xboleh..bc quran merangkak2..ataupon tw bc quran tp x nk mengamalkannya...masyaALLAH.. jgn lah kite mnjd golongan yg terakhir 2..
lebih baik kita buta mata, drpd buta hati..bila hati kita yg buta, alamatnya jauh la kita dr rahmat ALLAH..

cuba kita tnya dr kita yg celik mata ni, brape surah al-quran nyang kita dh hafaz??? hish malu2..malu nk jwp..ayt lazim pon xtntu lg kita hafaz semuanya...nilah tndanya kita x bersyukur..."eh x!!aku bersyukur dgn pancaindera ni." ape tnda nye kita bersyukur???sdngkn kite xgunakan dgn sebaiknya...

"TIDAK ALLAH UBAH NASIB SESUATU KAUM ITU, SELAGI MEREKA SNDRI TIDAK BERUSAHA UNTUK MENGUBAHNYA."

ALLAH dh mnjanjikan bnda ni pada seluruh manusia..tp ape tndakan kita?? kite ttp ditakuk yg lm..sprt tunggu kucing bertanduk!! buatlah perubahan utk diri kita sndri..kalu rsnya tak tahu bc al-quran, pelajarilah ia kerana Al-Quran itu, tidak akan lenyap malah sampai hari kiamat pun ia tidak akan berubah..

sm2lah kita mulakan langkah utk berubah....wallahua'lam~

3 comments:

aLiaFar said...

sri..byk slh ejaan ek?hrp dpt improve..bkn pe, kalo bg kte yg mmg dh tau mksud yg nk dsmpaikan, tkr huruf mne2 pon xpe asal phm..tp bg mereka yg baru bertatih dlm ilmu agama mungkin kurg phm jika trdapat slh ejaan dan x tau ap sbnrnye yg mahu disampaikan..mcm yg kat ats ni plg ketara ialah 'BERUSAH'. mybe kalo dlm bahasa indon mereka xtau ape itu berusah ataupon bg mereka ad mksud yg lain untuk prkataan itu sndiri..kt situ dh blh timbul slh fhm yg besar kan?
dan kite aggp kte dh smpaikan ap yg trbaik ttpi mungkin sebaliknya..dan hal ini mungkin disebar2 pula kepada org lain.
mungkin isu ini sri aggp remeh.wlupun sy bukan cikgu bahasa tapi kalo kita blh buat yg lebih baik, truskanlah agar xde org yg slh fhm..telitilah dlm mmbuat sesuatu prkara agr x mnyesal d kmudian hari..
teguran ini utk diri sahabat dan juga sy sndiri..
nway bgus isi blog yg mahu dsmpaikan.. ;)

sri said...

salam ukhuwah:D
thnks utk teguran yg mmbina ni..
insyaAllah ana akn wt improvement dr semasa ke semasa..syukran jazilan:D

Anonymous said...

The Abercrombie and Fitch style has lived much longer than Abercrombie its counterparts from the 1980s; Abercrombie Sale it may be because of its relatively Cheap Abercrombie inoffensive style or Abercrombie outlet because people just love animals, abercrombie Jeans but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet sets in a cheetah print. Abercrombie Pants These are common enough that you could Abercrombie Tees even go to a department store and find them, so you should have no problem finding cheetah printed sheets Abercrombie Shorts and blankets if they are what you are looking for. Abercrombie Sweaters These can be a great accent to a more contemporary home theme, though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by. You may have to go to interior design specialty stores, or look online order to find curtains with cheetah spots printed on them. However, in most cases if you can find them, they are usually not very expensive.