JellyPages.com

Monday, August 27, 2012

bertuah

Salam 'alaik..

pejam celik, sudah setahun labih arwah abg ipar pergi meninggalkan kami. Dia pergi meninggalkan seorang tunang yang tidak sempat dinikahinya sedang persiapan majlis sudah lengkap. Baju nikah dan dulang hantaran juga sudah siap. Tapi, jodoh mereka tidak panjang. Allah lebih sayangkan arwah.

mungkin menyusul

Baru-baru ini, tunang arwah ada menelefon saya. Katanya rindu pada arwah. Di tambah pula dengan ujian yang dihadapinya sekarang. Dia takut dia akan menyusul arwah. Saya tertanya-tanya. Apakah ujian yang ditanggungnya? Dia telah berjumpa Doktor pakar, dan doc sahkan yang usus besarnya harus dibuang. Ususnya telah penuh dengan polip yang mana polip ini boleh berkembang menjadi kanser. Dia menghidap penyakit ini disebabkan sejarah keluarganya. Arwah ibunya meninggal kerana kanser usus.

Buat masa ini, polip tersebut masih belum menjadi kanser. Dia seperti patah harapan untuk hidup. Saya sendiri hilang kata2 untuk memberinya semangat. Betapa berat ujian yang dihadapi oleh orang disekeliling saya. Seharusnya, kita bersyukur. Saat kita masih boleh berlari, ada yg tidak boleh berjalan bahkan ada yang tidak boleh berdiri. Saat kita boleh duduk, ada yang hanya terbaring kaku. Betapa besar nikmat kurniaan Tuhan kepada kita.


Syukur ya Allah. Syukur atas nikmat ini. Pasti setiap ujian yang kita hadapi itu, DIA mahu berikan sesuatu yg lebih baik.

1 comments:

Anonymous said...

swi cel...semoge die tabah dan mengharungi semua ini dengan redha :)