JellyPages.com

Tuesday, January 29, 2013

reminder

Salam 'alaik..

Ya, menghadapi ujian bukan mudah. Even ujian time sekolah pun kita berhempas pulas buat preparation. Inikan pulak ujian dari Allah. 


Kadang- kadang kita duk terfikir, kenapa la kita yang diuji? kenapa la kita yang terpaksa lalui semua ni? Tapi kita selalu lupa, ada lagi orang yang dapat ujian yang lagi teruk dari kita yang lagi berat dari kita. At least, kita menghadapi ujian ni dengan masih ada kedua belah tangan, masih ada kedua belah kaki, masih ada mata dan masih mampu untuk bergerak. Bila difikir-fikirkan balik, ujian kesihatan la yang paling susah sekali kita nak hadapi. Kalau dah tak sehat tu, nak buat apa pun susah. nak buat kerja pun tak boleh. Tapi nak tak nak, hidup perlu diteruskan. Allah tak bagi apa yang kita mahu, tapi DIA bagi apa yang kita perlu. 


Yup, kita perlu ujian ni untuk jadikan kita kuat, untuk uji keimanan kita dan untuk angkat kita ke satu darjat lagi. Nampak tak betapa perlunya kita bersyukur. Allah pilih kita untuk diangkat darjatnya. Wow, hebatkan?? So, don't be sad and keep moving! :D


0 comments: