JellyPages.com

Wednesday, January 30, 2013

CHECKED

Salam 'alaik..

Kadang-kadang saya sendiri tak faham kenapa kita ni nak cepat sangat jump to conclusion. The fact is, kita tak layak pun nak menghukum orang.  Sebab setiap orang pun tak lari dari buat salah but the different is how serious the mistakes yang kita dah buat.

selalu sangat kita dengar, "ala kalau dia jenis yang solat cukup 5 waktu, mesti dia tak buat kesalahan macam ni." Eh, cop-cop. Orang yang solat cukup 5 waktu ni maksum ke? tak kan buat salah ke? Hakikatnya, every people makes mistake.

Dan sebenarnya, tak pelik bila orang yang slat cukup 5 waktu tu buat salah sebab manusia memang tak lari dari melakukan kesalahan. Yang peliknya ialah bila kita solat cukup 5 waktu tapi kesalahan yang kita buat makin bertambah-tambah seolah-olah takde pembaikan pun dalam diri kita. Kalau kita jadi macam ni, better kita check balik solat kita. Mabye something wrong some where.

OK, saya tulis macam ni cuma untuk ingatkan diri saya. sebab dalam kita tak sedar. ada hari-hari yang kita banyak sgt buat salah. So kene check balik lah semua tu.





JOM JADI MUSLIMAH YANG LEBIH BAIK!

0 comments: