JellyPages.com

Friday, January 6, 2012

cukup cantik aturanMu :)

"Untungnya jadi dia! Haish kenapa lah nasib aku macam ni. Kenapa aku harus lalui semua kepayahan ni? Kenapa dunia kejam dengan aku??"

Salam 'alaik..
Alhamdulillah, kita masih diberi ruang dan peluang untuk menghirup udaraNYA. Sesungguhnya setiap udara yang kita sedut ini adalah ehsan Allah kepada kita. Subhanallah..

Saya yakin, setiap orang pasti akan melalui saat2 'kejatuhan.' Saat di mana segalanya terasa sukar, dada seperti diasak, masa berlalu tanpa belas. Kita tidak berpuas hati dengan apa yang berlaku pada kita dan kita jadi iri dengan kelebihan orang lain. Kita mempertikaikan mengapa nasib kita tidak sebaik dia.

AllahuRabbi.semoga kita bukan di dalam golongan ini.

Manusia ini ada waktu naik dan ada waktu turunnya. Semuanya telah diatur oleh Allah. Bila waktu kita naik, kita gembira.kita terasa seolah-olah semua usaha kita telah terbayar. Tetapi bila waktu kita turun, kita menyalahkan takdir. Tidakkan Allah itu adil? Bila kita berdiri, selepas itu kita akan duduk. Bila kita lapar, kita akan makan. Bila kita berlari, selepasnya kita akn berjalan. Cukup cantik aturanMu ya Rabb :) Begitu juga dengan kehidupan. Adilkah jika hanya diberi gembira tanpa merasa duka? tanpa waktu duka, sudah pasti kita takkan menghargai waktu gembira.



Jangan sesali nasib diri! setiap orang mempunya cerita hiudp yang tersendiri. Sesungguhnya apa yang kita lalui pada hari ini pasti ada kebaikannya buat kita kelak. Mungkin  esok, mungkin lusa mungkin setahun baru kita dapat merasai nikmat dan hikmahnya. yakinlah ALLAH TAKKAN BERI APA YANG KITA MAHU TETAPI DIA BERI APA YANG KITA PERLU.

3 comments:

Anonymous said...

awakkkkkkkkkkkkk..br bace blog awak..thanx awak ;)..hehe

sri said...

welcome :) ni pon peringatan utk diri sy sdnri jugak. terima ksh awk sbb sudi kongsi cerita2 awk dgn sy ^_^

Anonymous said...

awak taw kite sape k?awak ni telepathy sngt taw ^^___^^(wanita empat mata)